Koliko košta održavanje auto klime?

Održavanje klima uređaja automobila važan je dio za održavanje učinkovitog i djelotvornog rada klima uređaja vašeg automobila. Neadekvatno servisiran sustav može zakazati ili izgubiti svoja svojstva, zahtijevajući zamjenu ili popravak.

Ali mora li održavanje klima uređaja biti skupo?

Održavanje klima uređaja može biti skupo ako uključuje zamjenu pojedinačnih dijelova ili popravak složenijih kvarova. Ali ne mora biti, ako se prethodno pobrinete za to s pravim proizvodima i učinite to sami. Treba zapamtiti tri važna koraka:

  1. procijeniti stanje klima uređaja provjerom mjerenja tlaka – za to nam može poslužiti crijevo s manometrom, koje spojimo na niskotlačni ventil, čime dobivamo njegovu izmjeru. Preferirani i ispravni radni tlak klima uređaja trebao bi biti 25 – 45 psi,
  2. ako postoje male šupljine u A/C sustavu, treba ih ukloniti. Gumeno brtvilo za dijelove može se koristiti u tu svrhu za uklanjanje manjih curenja u dijelovima sustava,
  3. nestašicu rashladnog sredstva uzrokovanu curenjem treba dopuniti. To se može postići korištenjem prirodnog ugljikovodika za dopunjavanje klimatizacijskog sustava koji osim rashladnog sredstva sadrži spojeve koji se brinu za podmazivanje cijelog sustava.

Redovita njega klima uređaja u automobilu pomaže produljiti njegov radni vijek i učinkovitost. Pravovremeno zbrinjavanje manjeg broja curenja pomaže u sprječavanju zaglavljivanja komponenti kompresora ili drugih kvarova koji će zahtijevati intervenciju servisa i skupe popravke i zamjenu komponenti. Sustav hlađenja vašeg automobila mora raditi s ispravnim tlakom rashladnog sredstva i podmazivanjem.

Održavanje klima uređaja samostalno ne samo da štedi novac, jer možete zatvoriti i napuniti klima uređaj u svom automobilu po mnogo nižoj cijeni (od one u autoservisu).

Ostavljanje dubljeg curenja bez intervencije nakon nekog vremena će zaglaviti kompresor klima uređaja, na primjer. Regeneracija kompresora košta 85-130 EUR. Često, međutim, ova vrsta popravka nije moguća i situacija zahtijeva zamjenu cijelog kompresora, a taj trošak, ovisno o tipu automobila, oscilira u granicama od 210-420 EUR. (bez troškova popravka). Zbog toga je vrijedno spriječiti štetu povremenom provjerom tlaka u sustavu i eventualne gubitke nadopuniti odgovarajućim proizvodima.