Zašto je tlak klima uređaja važan?

Sustav klimatizacije temelji se na krugu rashladnog sredstva, koji prolazi kroz procese kompresije i ekspanzije nakon kojih slijedi izmjena topline. Tlak u sustavu ima ključnu ulogu u pravilnom funkcioniranju ovih procesa. Previsok tlak može dovesti do pregrijavanja sustava, oštećenja kompresora ili kondenzatora. Prenizak tlak rezultira smanjenjem kapaciteta hlađenja i također može uzrokovati uvlačenje zraka ili vlage u sustav, što dovodi do korozije i drugih oštećenja.

Tlak sustava klimatizacije ovisi o vrsti rashladnog sredstva (R134a ili R1234yf), temperaturi okoline i opterećenju sustava (npr. brzina ventilatora).

Indikativne vrijednosti tlaka:

Niski tlak (strana niskog tlaka – nakon ekspanzije medija):

Pri temperaturi okoline od 20-25°C: 1,5-2,5 bara.

Na višoj temperaturi (30-35°C): 2,0-3,0 bara.

Visoki tlak (strana visokog tlaka – nakon kompresije rashladnog sredstva):

Pri temperaturi okoline 20-25°C: 8-12 bara.

Pri vrućem vremenu (30-35°C): 12-17 bara.

Vrijedno je zapamtiti da gore navedene vrijednosti mogu varirati ovisno o specifikacijama vozila i vrsti A/C sustava.

Što znače netočne vrijednosti tlaka?

Što znače netočne vrijednosti tlaka?

  1. Tlak u visokotlačnom sustavu previsok:

Uzroci: višak rashladnog sredstva u sustavu, blokiran kondenzator ili ventilator hladnjaka i nedovoljan prijenos topline u kondenzatoru.

Posljedice: Preopterećenje kompresora, opasnost od oštećenja komponenti sustava.

  1. Tlak u visokotlačnom sustavu prenizak:

Uzroci: nedovoljno rashladnog sredstva, curenje u sustavu i oštećenje kompresora.

Posljedice: Nedostatak učinkovitog hlađenja.

  1. Tlak u niskotlačnom sustavu previsok:

Uzroci: Onečišćeni isparivač, višak rashladnog sredstva, problem s ekspanzijskim ventilom.

Posljedice: Neučinkovito hlađenje, prekomjerno opterećenje kompresora, začepljenje vodova u sustavu.

  1. Prenizak tlak u sustavu niskog tlaka:

Uzroci: curenje rashladnog sredstva, neispravnost ekspanzionog ventila i začepljenje vodova u sustavu.

Posljedice: Nedostatak hlađenja, blokiranje kompresora.

Sažetak

Ispravan tlak u klimatizacijskom sustavu automobila ključ je njegovog učinkovitog i besprijekornog rada. I previsok i prenizak tlak mogu dovesti do ozbiljnih tehničkih problema. Stoga je neophodna redovita kontrola, servisiranje i briga o nepropusnosti sustava.