Grije li klima uređaj u autu?

Prema preciznoj terminologiji, komponente klima uređaja u automobilu nisu izravno odgovorne za stvaranje topline za zagrijavanje unutrašnjosti vozila. Klima uređaj se u svojoj osnovnoj definiciji prvenstveno bavi procesom hlađenja i regulacije temperature odvođenjem topline iz unutrašnjosti automobila.

Suprotno tome, ventilacija u automobilu, koju neki ljudi često pogrešno nazivaju ‘klima’, odnosi se na sustav dovoda i izmjene zraka u kabini. Takva ventilacija često uključuje i tzv. funkciju ‘grijanja’ koja se temelji na korištenju topline koja nastaje radom motora automobila.

Tijekom vožnje motor stvara toplinu kao rezultat izgaranja goriva. Dio te topline koristi se za zagrijavanje rashladne tekućine u rashladnom sustavu motora. Ova tekućina cirkulira kroz grijač, koji djeluje kao izmjenjivač topline. Kao rezultat ovog procesa, zrak koji upuhuje ventilator prolazi kroz grijač, gdje se zagrijava i usmjerava u unutrašnjost automobila.

Zbog toga, kada motor radi, korištenje funkcije ventilacije omogućuje zagrijavanje unutrašnjosti automobila pomoću topline koju stvara rad motora. Međutim, to nije izravno povezano s komponentama klima uređaja, koje su uglavnom odgovorne za hlađenje i regulaciju temperature kroz proces isparavanja i kondenzacije rashladne tekućine u zatvorenom krugu.

Grije li klima uređaj u autu?

Neki automobili opremljeni su klimatizacijskim sustavom koji može djelovati kao grijač. Ove vrste klimatizacijskih sustava nazivaju se “dvozonski klima uređaj” ili “automatski klima uređaj”. Omogućuju reguliranje temperature unutar automobila hlađenjem i grijanjem zraka.

U ovom slučaju, klima uređaj koristi iste komponente kao one koje su zadužene za hlađenje, ali u obrnutom načinu rada. Ovaj proces omogućen je zahvaljujući posebnom nepovratnom ventilu i sustavu upravljanja koji omogućuje promjenu smjera protoka topline. Dvozonski klima uređaj može koristiti grijač za zagrijavanje zraka prije nego što se isporuči u kabinu automobila.

Za automobile opremljene dvozonskim ili automatskim klima uređajem možete namjestiti željenu temperaturu, a sustav će se sam pobrinuti za njeno održavanje, bilo hlađenje ili grijanje. Ako primijetite opciju ‘AUTO’ na ploči klima uređaja, to znači da sustav automatski prilagođava rad klima uređaja kako bi održao temperaturu u automobilu na razini koju ste odabrali.

Važno je napomenuti da nemaju svi automobili ovu funkciju grijanja kao dio klimatizacijskog sustava. Neki, stariji modeli mogu imati zasebni sustav grijanja koji radi neovisno o klimatizacijskom uređaju. Stoga se uvijek isplati provjeriti specifikacije i upute za upotrebu vašeg automobila kako biste saznali kako radi klima uređaj i sustav grijanja.

U nekim naprednim klimatizacijskim sustavima, koji se nazivaju dizalice topline, moguće je obrnuti ciklus hlađenja, omogućujući zagrijavanje zraka u automobilu. U ovom slučaju komponente klima uređaja kao što su kompresor, radijator, isparivač i kondenzator koriste se za upravljanje toplinom i protokom zraka.

U sustavu toplinske pumpe, klima uređaj koristi princip reverzibilnog ciklusa hlađenja, pri čemu kondenzator djeluje kao isparivač, a isparivač kao kondenzator. To omogućuje izvlačenje topline iz okoline i prijenos u kabinu automobila.

Funkcija grijanja u sustavu klimatizacije automobila jedan je od mnogih važnih elemenata koji osiguravaju ugodno okruženje za vožnju. Kako bi se postiglo učinkovito i učinkovito grijanje unutrašnjosti vozila potrebno je klima uređaj napuniti ispravnim plinom.

Za samostalno punjenje klima uređaja u automobilu možete koristiti set za ponovno punjenje klima uređaja koji sadrži sve potrebne komponente. Ako dođe do curenja plina ili drugih problema s nepropusnošću auto-klime, također možete koristiti kit za popravak klima-uređaja. Sadrži plin i brtvilo za klima uređaj, koji će pomoći u dopunjavanju rashladnog sredstva i popraviti curenje u sustavu klima uređaja.